Na czym polega spawanie konstrukcji stalowych?

spawanie konstrukcji stalowych

Spawanie to zdecydowanie najpopularniejsza metoda łączenia ze sobą stalowych elementów. Jest to rozwiązanie bardziej praktyczne i wytrzymałe niż inne sposoby. Jakie są najczęściej stosowane metody spawania konstrukcji stalowych i dlaczego warto na nie postawić? Podpowiadamy. 

Jakie są metody spawania konstrukcji stalowych?

Jednym z najchętniej stosowanych sposobów są metody MIG i MAG. Pierwsza z nich opiera się na wykorzystaniu gazu osłonowego obojętnego, a druga na zastosowaniu gazu osłonowego aktywnego. W trakcie procesu spawania wytwarza się łuk elektryczny, który chroniony jest gazem osłonowym. Powstaje on pomiędzy spawanym metalem a topliwą elektrodą. Metody te znakomicie sprawdzają się w przypadku stali węglowej lub chromowo-molibdenowej.

Innym często wykorzystywanym sposobem jest metoda MMA. Jest to spawanie z wykorzystaniem elektrody otulonej. Jest to prosty i jednocześnie bardzo uniwersalny sposób, ponieważ cały sprzęt używany do spawania można bardzo łatwo przenieść. Osoby zainteresowane skorzystaniem z profesjonalnych usług spawania zachęcamy do kliknięcia we frazę spawanie konstrukcji stalowych w Krakowie.

Spawanie konstrukcji stalowych może odbywać się również metodą TIG. W wyniku jej zastosowania także wytwarza się łuk elektryczny, jednak w tym przypadku używana jest elektroda nietopliwa. Jest ona zazwyczaj wykonana z wolframu, a do spawania używa się obojętnej osłony gazowej. Jest to metoda wymagająca doświadczenia, ale jednocześnie bardzo uniwersalna, gdyż sprawdza się w większości rodzajów materiału.

Dlaczego spawanie konstrukcji stalowych jest opłacalne?

Spawanie to najczęściej wykorzystywana metoda łączenia stalowych elementów. Jest tak, ponieważ zapewnia wykonanie dużej ilości połączeń w krótkim czasie. Zespawane ze sobą elementy charakteryzują się bardzo dużą wytrzymałością, co dodatkowo zwiększa atrakcyjność tej metody. Spawanie pomaga także zredukować liczbę elementów służących do łączenia, co przekłada się na mniejszą wagę konstrukcji.