Operator sieci telefonii komórkowej stawia na modułowe punkty obsługi klienta

Operator sieci telefonii komórkowej stawia na modułowe punkty obsługi klienta

Kontenerowe budownictwo modułowe w Polsce staje się coraz bardziej popularne. Dowodem na to jest wykorzystanie tego rozwiązania przez firmę Polkomtel, operatora sieci telefonii komórkowej Plus, który zdecydował się na postawienie punktów obsługi klienta wykonanych w technologii modułowej w kilku nowych lokalizacjach. Mają one nie tylko testować nowe rynki, ale także usprawniać obsługę klienta, tam gdzie obecnie znajdują się białe plamy na mapie przedstawicielstw operatora.

Nasycenie polskiego rynku usługami telefonii komórkowej jest bardzo duże. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w 2016 roku liczba abonentów i użytkowników telefonii komórkowej w Polsce osiągnęła poziom 54,7 mln. Piętnaście lat wcześniej było ich natomiast zaledwie 9 mln. Jak się okazuje, temu ogromnemu skokowi towarzyszyło również zwiększenie świadomości konsumentów, którzy są coraz bardziej wymagający.

Oprócz tego Polacy coraz częściej sięgają po nowe technologie, robią zakupy online oraz korzystają z aplikacji mobilnych. Jednak mimo to nadal odwiedzają stacjonarne punkty obsługi klienta. Niektórzy preferują bowiem osobisty kontakt z doradcą, inni pojawiają się tam z konieczności, ponieważ pewne usługi można realizować tylko osobiście. Bez względu na powód odwiedzin wszyscy klienci liczą nie tylko na profesjonalną i szybką obsługę, ale i na komfortowe warunki. Firmy, które chcą przyciągnąć klientów, muszą więc zadbać nie tylko o standard obsługi, ale też o estetykę oraz dostosowanie swoich lokali do oczekiwań najbardziej wymagających konsumentów.

— Punkty obsługi klienta, które stawiamy dla Polkomtela są nie tylko estetyczne i dostosowane do bardzo wysokich wymagań zarówno operatora, jak i klienta. Ich wykończenie oraz wystrój są spójne z koncepcją estetyki wspomnianego przedsiębiorstwa telekomunikacyjnego. A to w praktyce oznacza, że tymczasowe budynki w swoim wyglądzie nie różnią się niczym od punktów stałych — mówi Jacek Staniszewski, dyrektor generalny firmy Touax.

Jak na razie punkty sprzedaży zostały postawione już w trzech lokalizacjach — w Gdyni, Białymstoku oraz Białobrzegach. Kolejne lokale do końca tego roku powstaną w Warszawie, Pionkach, Łomiankach i Olsztynie.

Każdy taki punkt obsługi klienta złożony jest z jednego modułu. Posiada on 14 m kw., elewację, liczne przeszklenia oraz wewnętrzne wykończenie. Ekspert w dziedzinie kontenerowego budownictwa modułowego dla biznesu, firma Touax odpowiada za zlecenie kompleksowo, czyli również za montaż oraz umeblowanie lokalu.

Mobilne punkty obsługi klienta stawiane w jeden dzień

Jak podkreśla Jacek Staniszewski, punkty sprzedaży mają być nie tylko estetyczne, ale także mobilne. Chodzi o to, żeby w razie potrzeby w każdym momencie można było je przewieźć. A co za tym idzie, operacja logistyczna była jak najmniej kosztowna oraz trwała jak najkrócej.

Kontenerowe budownictwo modułowe daje możliwość firmom testowania nowych rynków. Jeśli sprzedaż okaże się niezadowalająca, a ruch zbyt mały, taki budynek można zdemontować, przewieść w inne miejsce, a nawet powiększyć lub dowolnie rekonfigurować.

Warto tutaj również podkreślić szybkość realizacji zamówienia. Punkty obsługi klienta stawiane są w zaledwie jeden dzień. Jak tłumaczy Staniszewski, dzieje się tak, ponieważ produkcja, a także aranżacja budynku odbywa się w fabryce. Wykonywana jest tam elewacja, montowane przeszklenia oraz robione posadzki, etc. Na miejsce przyjeżdża już gotowy do użytkowania moduł, gdzie m.in. jest tylko podpinany do prądu oraz regulowany.

Z informacji które otrzymujemy od Polkomtela wynika, że operator jest bardzo zadowolony z punktów obsługi klienta stawianych technologią modułową. Okazuje się, że był to strzał w dziesiątkę mówi dyrektor generalny firmy Touax. I podsumowuje — A jest to dla nas istotne, ponieważ Polkomtel to pierwsza sieć telefonii komórkowej, dla której zbudowaliśmy punkty obsługi klienta.