Pozycjonowanie Woocommerce, czyli co trzeba wiedzieć

wszystko o pozycjonowaniu

Właściciele sklepów internetowych mają do dyspozycji różne narzędzia pozwalające na stworzenie odpowiednich platform sprzedażowych. W poniższym artykule zajmiemy się jednym z przykładów, a mianowicie Woocommerce. O czym mowa? Jak wygląda pozycjonowanie tego typu strony?

Czym jest Woocommerce?

Całkiem sporo osób korzysta z popularnej i darmowej platformy WordPress, która pozwala na publikowanie treści w internecie. Zyskała ona popularność głównie przez wzgląd na swoje blogowe możliwości, ale także umożliwiała bardzo szybkie stworzenie własnej strony w internetowej. Dzięki udostępnieniu specjalnej wtyczki Woocommerce wspomniana platforma stała się również dobrym miejscem dla sprzedaży własnych produktów.

A trzeba powiedzieć, że możliwości są tutaj naprawdę bardzo duże, choćby przez wzgląd na to, że narzędzie to jest niesamowicie plastyczne i łatwo można dopasować je do specyfiki danej branży. Nawet jeśli właściciel sklepu oferuje bardzo dużą ilość produktów, to wciąż można uzyskać doskonałe efekty. Jak w takiej sytuacji wygląda pozycjonowanie Woocommerce?

Pozycjonowanie sklepu opartego na wtyczce Woocommerce

Sprawą bezdyskusyjną, jeśli chodzi o pozycjonowanie każdej strony, są wartościowe treści. Tak samo tutaj, strona nie może pozostawać całkiem pusta. Należy o to zadbać, aby była możliwość łatwego linkowania do wszystkich słów kluczowych, ustalonych wcześniej. Im więcej takiej treści, tym lepsze efekty. Doskonałym dopełnieniem będzie prowadzenie bloga, który pozwoli uzyskać jeszcze lepsze rezultaty. Istotne, tak jak w przypadku standardowego pozycjonowania, jest dobranie odpowiednich meta title i meta description. Specjalna uwaga należy się natomiast tagom, którymi opisuje się zdjęcia, czyli tagom Alt.

Dodatkową rzeczą, którą oferuje Woocommerce, jest możliwość zamontowania specjalnych wtyczek SEO, które to pozwolą przeprowadzić wstępną analizę i nieco zoptymalizować meta tagi, treści, czy stworzyć przyjazne adresy URL. Te ostatnie na pewno nie mogą być przypadkowe, ponieważ odpowiednio ustrukturyzowane, pozwalają na uzyskanie lepszej pozycji w wyszukiwarce.

W przypadku tego typu działań ogromne znaczenie ma systematyczność. Pierwsze tak zwane prace porządkowe, czyli przejrzenie treści, dopasowanie słów kluczowych, zoptymalizowanie meta tagów, adresów url, kodu strony i tak dalej, to dopiero początek przyszłych regularnych działań. Te z kolei polegają na ciągłym ubogacaniu strony w wartościową treść, na monitorowaniu całego procesu pozycjonowania, na reagowaniu na zmiany słów kluczowych, dostosowaniu ich i odpowiednim linkowaniu. Jest to ciągła, systematyczna praca, która wykonywana dobrze, w miarę upływu czasu, da satysfakcjonujące efekty.