Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Brainstorm of 3 people with big poster on a table

Przedsiębiorcy, którzy działają głównie lokalnie ze względu na charakter prowadzonej działalności czy zakres oferowanych usług, bardzo często rezygnują z promowania swojej firmy w internecie i skupiają się wyłącznie na regionalnej reklamie. To duży błąd, ponieważ pozycjonowanie stron internetowych może być przeprowadzone przez specjalistów z agencji SEO w taki sposób, aby na daną witrynę trafiały osoby zainteresowane usługami w konkretnym mieście. Mowa tutaj o pozycjonowaniu lokalnym. Czym dokładnie ono jest i na czym polega? Podpowiadamy.

Czym jest lokalne pozycjonowanie stron internetowych?

Lokalne pozycjonowanie stron w internecie określane również jako SEO lokalne to działania, które mają na celu promowanie strony internetowej i poprawę jej widoczności w wynikach wyszukiwania na dane frazy uwzględniające, na przykład nazwę miasta czy regionu. Czynności takie zazwyczaj przeprowadzane są przez specjalistów zatrudnionych w agencjach SEO, takich jak na przykład firma Widoczni. Ich zadaniem jest wyeksponowanie strony w wynikach wyszukiwania powiązanych z konkretną lokalizacją.

Kiedy warto postawić na lokalne pozycjonowanie stron?

Lokalne pozycjonowanie stron w internecie to usługa, którą w agencjach SEO, takich jak Widoczni chętnie wybierają nie tylko firmy usługowe, ale również produktowe. Wśród biznesów najczęściej korzystających z tego rodzaju pozycjonowania stron www można wymienić przedsiębiorstwa działające w branży gastronomicznej, a więc różnego rodzaju restauracje, bary czy kawiarnie.

Lokalne pozycjonowanie stron to doskonała opcja również dla firm z szeroko pojętej branży health&wellness. Z tego powodu audyt SEO w agencjach zajmujących się optymalizacją stron zamawiają różnego rodzaju gabinety lekarskie, medycyny estetycznej, siłownie, Spa, salony kosmetyczne czy fryzjerskie. Lokalne SEO pozwala zdobyć nowych klientów również innym usługodawcom działającym na danym terenie, a także w innych branżach, takich jak budownictwo, usługi remontowe, mechanikom samochodowym, ślusarzom, elektrykom, hydraulikom i wielu innym specjalistom.

Jak przeprowadzić lokalne pozycjonowanie strony?

Lokalne pozycjonowanie stron www najlepiej powierzyć specjalistom, a więc agencjom SEO. Fachowcy najpierw wykonają audyt SEO i na jego podstawie zdecydują, jakie działania warto przeprowadzić, aby zwiększyć widoczność danej witryny w wynikach wyszukiwania na konkretne, ustalone z klientem frazy. Lokalne SEO charakteryzuje się obecnością we frazach kluczowych miejscowości lub regionów. W kwestii lokalnego pozycjonowania strony bardzo ważnym czynnikiem jest również stworzenie wizytówki Google Moja Firma, dzęki której wyszukiwarka będzie podpowiadać internautom, gdzie znajduje się siedziba naszego przedsiębiorstwa.