Migracja sklepu internetowego nie zawsze wynika z chęci wprowadzenia zmian – czasami jest ona konieczna do prowadzenia biznesu. W jakich przypadkach jest to obowiązkowe i jak przenieść sklep internetowy?
Jak przenieść sklep internetowy?
Od właściwie wykonanej migracji zależy w dużej mierze wydajność i efektywność działania e-sklepu. Jak przenieść sklep internetowy w profesjonalny sposób? Przede wszystkim proces ten należy starannie zaplanować. Konieczne jest rozpisanie planu obejmującego kolejne etapy przygotowań, a także samego wdrożenia. Należy wziąć pod uwagę różne kwestie, w tym np. sezonowość w branży. Na przykład, wykonanie migracji sklepu sprzedającego biżuterię krótko przed świętami Bożego Narodzenia albo Walentynkami to przysłowiowy „strzał w stopę” dla przedsiębiorcy, gdyż okres ten wiąże się z największym ruchem i zainteresowaniem zakupowym klientów.
Planując, jak przenieść sklep internetowy (https://www.idosell.com/pl/migracja/), należy też zwrócić uwagę na konieczność poinformowania o tym fakcie odpowiednich osób. Powinien o tym wiedzieć dotychczasowy dostawca oprogramowania, a także pracownicy. Warto też poinformować o tym klientów, umieszczając np. na stronie stosowny komunikat. Dzięki temu będą oni wiedzieli, że ewentualne kłopoty np. z zalogowaniem się do sklepu są tylko przejściowe. Ponadto bardzo istotne jest też możliwie najszybsze wykonanie migracji. Dobrze jest to zrobić w nocy, czyli w czasie, kiedy zwykle na stronach panuje najmniejszy ruch.
Kiedy migracja sklepu jest konieczna?
Poznając zagadnienie migracji e-sklepu, warto wiedzieć nie tylko to, jak przenieść sklep internetowy, ale też kiedy należy to zrobić. Migracja e-sklepu bywa koniecznością w różnych przypadkach. Za przeniesieniem sklepu na nowe oprogramowanie często przemawia brak pożądanych funkcji w dotychczasowym oprogramowaniu, takich jak np. gotowe integracje. To generuje konieczność konfigurowania każdego elementu na własną rękę, co bywa bardzo czasochłonne. Ponadto powodem migracji jest też zwykle brak automatycznych aktualizacji, co również skutkuje koniecznością korzystania z usług programisty.
Nierzadko obecne oprogramowanie jest też niedostosowane do aktualnych przepisów, co może prowadzić nawet do nałożenia kary na właściciela. Bardzo istotnym powodem migracji jest niski poziom bezpieczeństwa aktualnego oprogramowania. Dotyczy to zwłaszcza stron działających na otwartym kodzie źródłowym, który jest dostępny dla wszystkich, również dla hakerów. W rezultacie sklepy są bardziej narażone na ataki. Warto też wspomnieć o braku wsparcia technicznego, co także zazwyczaj dotyczy oprogramowania open source.