Dobry administrator nieruchomości – czyli jaki?

pexels pixabay 259588

Jeżeli chcemy powierzyć administrowanie nieruchomości osobie trzeciej, musi spełniać ona kluczowych warunków – jakie?

Jakie obowiązki ma administrator nieruchomości?

Zarządzanie nieruchomościami nie jest najprostszym zadaniem na własną rękę, w szczególności, jeżeli jest to blok mieszkalny lub większa społeczność. To właśnie dlatego wszelkie mieszkania wchodzące w skład większych budynków są gromadzone pod jedną administracją. Jest to niezwykle pomocne w kontekście rozliczeń, decydowania o przyszłości oraz otoczeniu budynków, a także przy kluczowych kwestiach, jak wybór dostawcy energii, dopływ wody czy gazu, a także wywóz śmieci. Wielu deweloperów pozostawia zarządzanie nieruchomościami specjalnym firmom, które mogą w ich imieniu działać jako administrator nieruchomości. Taka osoba bądź organizacja posiada wiele obowiązków względem mieszkańców i budynku. To właśnie administrator nieruchomości prowadzi spis lokatorów, pilnuje terminów opłacania czynszu, naprawia awarie, kontroluje pogotowia techniczne, zleca prace remontowa czy konserwacyjne. Obowiązków jest więc naprawdę wiele.

Czy administrator nieruchomości musi posiadać odpowiednie kwalifikacje?

Jeszcze do niedawna administrator nieruchomości musiał spełniać kilka bardzo ważnych zasad – posiadać wykształcenie wyższe i licencję zawodowa, a także być niekaranym. Obecnie takiego wymagania nie ma, lecz nie da się ukryć, iż osoby bez takowej licencji mają naprawdę niewielkie szanse na zostanie administratorem nieruchomości. W firmach, które trudnią się w takich zadaniach, pracują bowiem specjaliści z dziedziny zarządzenia.

Administrator nieruchomości – jak znaleźć firmę godną zaufania?

W obecnych czasach w poszukiwaniu firm czy osób zdolnych do takiej pracy, jak obsługa prawna wspólnot mieszkaniowych w Bydgoszczy, bardzo mocno pomaga nam Internet. W sieci bez trudu bowiem znajdziemy wiele portali, na których będziemy w stanie znaleźć instytucje działające właśnie w takim obrębie.