Dodatek do ubezpieczenia w Holandii – jak go uzyskać?

dodatek do ubezpieczenia

Każda osoba, która legalnie pracuje w Holandii, zobowiązana jest do posiadania ubezpieczenia zdrowotnego. Urząd Skarbowy w tym kraju oferuje jednak dodatek, który częściowo ma zrekompensować koszty poniesione z tego tytułu. Jak można uzyskać te pieniądze i jakie wymagania trzeba spełniać, aby starać się o dodatek do ubezpieczenia w Holandii? Podpowiadamy.

Kto może dostać dodatek do ubezpieczenia w Holandii?

Dodatek do ubezpieczenia w Holandii może otrzymać każda osoba, która jest ubezpieczona na terenie Holandii i ukończyła 18 lat. Ważne jest również kryterium dochodowe – nasze zarobki nie mogą przekroczyć określonego progu, który ustalany jest na każdy rok podatkowy. Ważne jest również to, że dodatek można otrzymać niezależnie od tego czy korzystało się z usług opieki zdrowotnej, czy też nie.

Żeby pobrać takie świadczenie, konieczne jest przepracowanie minimum miesiąca – jest on liczony od pierwszego do ostatniego dnia. Zwrot, jaki można otrzymać, jest uzależniony od liczby przepracowanych miesięcy. Wynosi do 107 € za każdym miesiąc w przypadku osoby indywidualnej i do 207 € dla małżonków.

Jak otrzymać dodatek do ubezpieczenia w Holandii?

Żeby móc skorzystać z rozliczenia z zagranicy dodatku do ubezpieczenia, należy udać się do właściwego urzędu ze specjalnym wnioskiem. Do jego wypełnienia potrzebne będą dane dotyczące dochodów za wykonywaną pracę oraz osobowe zawierające informacje o holenderskim ubezpieczeniu zdrowotnym. Konieczny jest również numer konta bankowego. Żeby móc ubiegać się o Zorgtoelag za poprzedni rok, należy w kolejnym roku kalendarzowym złożyć wniosek do 1 września drogą elektroniczną lub w formie pisemnej.

Osoby, które nie są pewne, czy w danej sytuacji mają prawo starać się o dodatek do ubezpieczenia, mogą skorzystać z usług firm zajmujących się kalkulacjami tego typu rekompensat. Oferują one również możliwość załatwienia spraw administracyjnych i formalności między swoimi klientami a holenderskimi urzędami.