Pinterest ADS – dla kogo są kampanie na Pintereście?

pinterest ads dla kogo sa kampanie na pinterescie

Co trzeba zrobić, aby oferta wzbudzała spore zainteresowanie? Wiele osób pewnie powie, że najważniejsze jest gwarantowanie profesjonalnych usług. Jest to coś, z czym nie sposób się nie zgodzić, ale czy na tym koniec? Warto oceniać sytuację w możliwie szerokiej perspektywie. Artykuł został przygotowany przez ekspertów z agencji Digitalk.pl.

Kampania reklamowa

Jakość to podstawa, ale jednocześnie trzeba mieć świadomość tego, że o ofercie ludzie muszą usłyszeć. Jeśli nie chodzi o mały lokalny biznes, kampania reklamowa jest koniecznością. Dobrze również pamiętać o tym, że przeprowadzenie takiej kampanii nie jest tak prostym zadaniem, jak niektórym może się wydawać. Wszystko powinno zostać dopracowane w najdrobniejszym szczególe.

W ogóle warto też zdefiniować kampanię reklamową – czy wszyscy ludzie wiedzą, o co dokładnie chodzi? Jeżeli pojawiają się jakieś wątpliwości, wypada zapamiętać, że możemy mówić o zespole działań marketingowych, których główne zadanie to osiągnięcie wyznaczonego celu. Oczywiście ma do tego dojść poprzez wpływ na konkretną grupę ludzi.

Dobrze też mieć na uwadze, że można wyróżnić następujące okoliczności:

  • sprzedaż produktu/usługi,
  • promocja produktu/usługi,
  • zwiększenie świadomości marki/usługi,
  • podtrzymanie lojalności klienta.

Jak widać, startowanie z kampanią reklamową nie musi oznaczać tego samego, co ma miejsce u konkurencji.

Miejsce na kampanie

Ważne jest choćby to, gdzie zdecydujemy się udostępnić swoją reklamę. Możliwości jest wiele, ale teraz skoncentrujemy się tylko na jednej – pora zainteresować się tym, co gwarantuje Pinterest Ads.

Pinterest to serwis społecznościowy. Żyjemy w czasach, gdy takie serwisy odgrywają kolosalną rolę. Trudno też przypuszczać, aby w najbliższych latach coś się na tym tle zmieniło. Można wręcz zaryzykować stwierdzenie, zgodnie z którym trend się będzie umacniał, ale to w tym momencie nie jest najważniejsze.

Ktoś może stwierdzić, że Pinterest Ads nie zalicza się do najpopularniejszych serwisów. Przedstawienie rzeczywistości w ten sposób jest jak najbardziej zgodne z prawdą, ale nie możemy zapominać o potędze mediów społecznościowych. Mowa o sprawie, w przypadku której największe znaczenie odgrywają liczby. Serwis nie jest jednym z najpopularniejszych, ale i tak cieszy się ogromnym zainteresowaniem.

Reklamowanie się na Pintereście

Być może niektórzy zastanawiają się teraz nad tym, jak wygląda sytuacja w kontekście zarobków. Tego typu tematy zawsze wzbudzają ogromne zainteresowanie. Niemniej jednak musimy pamiętać, że nie jest to sprawa, do której możemy się dokładnie odnieść. Część osób może powiedzieć, że na Pintereście mamy wielu międzynarodowych gigantów, którzy nie mogą narzekać na zarobki. Dla niektórych takie coś może mówić samo za siebie, ale prawda jest bardziej złożona. Owszem, nie brakuje gigantów. Można też opowiadać o sukcesach tych osób, ale czy to oznacza, że wszyscy cieszą się sukcesami?

Gdyby kogoś interesowała popularność, na pewno warto mieć świadomość, że mowa o miejscu, które wzbudza spore zainteresowanie właścicieli e-commerce. Sytuacja jest prosta – przeglądanie inspiracji może szybko przełożyć się na chęć zakupu, czyli coś, co jest stosunkowo łatwe do zrealizowania. Trzeba również mieć wiedzę na temat tego, że Pinterest sprawdza się wszędzie tam, gdzie wygląd nie jest bez znaczenia. Gdyby pojawiały się co do tego jakieś wątpliwości, wystarczy prześledzić doniesienia z niektórych branż. Istotne jest także to, że na Pintereście dominują panie. Proporcje z czasem mogą się zmienić, ale w tym momencie najważniejsze jest to, co tu i teraz. Ponadto użytkownicy Pinteresta definiowani są jako ludzie kreatywni, zmotywowani i chętni do poszukiwania inspiracji w codziennym życiu. Chodzi o ludzi, którzy mają spore wymagania.

Do tego nie każda reklama jest taka sama. Trzeba wiedzieć, czego się potrzebuje. W przypadku Pinteresta mamy pięć formatów reklamowych i każde rozwiązanie bazuje na pinach. Jedną z opcji jest pin promowany. Należy przez to rozumieć obrazek w formie kwadratu lub prostokąta zwiększający widoczność pinów. Jedno kliknięcie powoduje, że następuje przeniesienie się na stronę internetową. W przypadku promocji można też zetknąć się z filmami wideo. Czy może raczej filmikami, bo maksymalna długość nagrania to 15 minut. Wśród opcji jest także karuzela pinów. Być może brzmi tajemniczo, ale sprawa jest prosta – piny wyświetlają się w formie karuzeli. Mamy prezentowanie kilku różnych produktów lub różnych funkcji jednego produktu. Do istotnych wiadomości należy zaliczyć też to, że w karuzeli znajdziemy od dwóch do pięciu kart. Czwarty format to pin promujący aplikację. W przypadku takiej opcji Pinner może zostać przeniesiony do sklepu z aplikacjami. Możliwe jest też to, że pojawi się możliwość łatwej instalacji bez opuszczania Pinteresta. Ostatnie wyjście to piny zakupowe. Piny te pozwalają na tworzenie wirtualnych katalogów z konkretną kolekcją artykułów. Każde zdjęcie w tym formacie charakteryzuje się oznaczeniem dzięki etykietce. Na etykiecie można znaleźć szczegółowe wiadomości o poszczególnych produktach.