Trendy w opakowaniach – co najbardziej cenią konsumenci?

trendy w opakowaniach co najbardziej cenia konsumenci 01

Stworzenie czasem nawet najlepszego produktu to jeszcze za mało, aby odnieść sukces. Równie istotne jest wyróżnienie się na tle konkurencji, aby klienci chętniej sięgnęli po dany przedmiot i wybrali go z setek innych, stojących obok siebie na sklepowym regale.

O ile odpowiednie parametry i wysoka jakość są oczywiście kluczowe, to w ostatnim momencie, tuż przed podjęciem decyzji zakupowych, liczą się jednak również inne bodźce.

Badania podają, że ponad 60% populacji stanowią wzrokowcy. Okazuje się zatem, że jednym z najważniejszych kryteriów, które mogą finalnie przełożyć się na popularność konkretnego produktu, jest właściwie zaprojektowane opakowanie.

Opakowanie – jakie powinno być, żeby zainteresować?

Dobre opakowanie, które przykuwa wzrok, to wielka przewaga nad konkurencją. Warto pamiętać, że obecnie spełnia ono kilka funkcji równocześnie. Przede wszystkim chroni produkt przed uszkodzeniem i zanieczyszczeniem w trakcie transportu oraz magazynowania. Oprócz tego na opakowaniu znajdują się wszystkie kluczowe informacje na temat użytkowania, składu i innych istotnych parametrów przedmiotu. Pudełko pełni więc rolę informacyjną.

Zadanie dekoracyjne jest równie istotne i często stanowi ostateczny bodziec zakupowy. Dlatego też wielu producentów dokłada wszelkich starań, aby wpisać się w aktualne trendy i przyciągnąć nowych klientów.

Wyróżnij się minimalizmem – najnowsze trendy opakowaniowe

Jednym z najważniejszych tendencji stylistycznych ostatnich lat jest minimalizm. Pojawia się on niemal we wszystkich dziedzinach życia – od dekoracji wnętrz, przez modne stroje, aż do opakowań produktowych.

Minimalizm opiera się na najprostszych bryłach oraz wysokim stopniu funkcjonalności. Pudełka są zaprojektowane tak, aby zużywać jak najmniej surowców, a przy tym, żeby być jak najbardziej poręczne i wygodne do przenoszenia.

Wzornictwo jest maksymalnie uproszczone i sięga po podstawowe bryły geometryczne oraz biel, czerń i szarości – uzupełnione o pojedyncze kolory.

Co ciekawe, kolor również bywa nośnikiem rozmaitych treści. Zieleń na przykład kojarzy się wielu klientom ze świeżością i ekologią, kolor błękitny z uniwersalnością, jakością, a czerwień z energią i intensywnością. Z tego też powodu wielu projektantów wykorzystuje psychologię kolorów, aby jeszcze lepiej oddać cechy produktu i przyciągnąć właściwe grono odbiorców.

Eko w każdym calu

trendy w opakowaniach co najbardziej cenia konsumenci 02

Wiele miejsca w świecie przemysłu zajmuje ostatnio temat odpowiednich opakowań. Coraz bardziej restrykcyjne normy i przepisy prawne, a także sama świadomość konsumencka wymuszają na firmach zmiany również w kwestii pakowania produktów.

Klienci oczekują bowiem, że to, co kupują będzie zapakowane w sposób przyjazny dla środowiska – bez zbędnych warstw, nadmiernej ilości tworzyw sztucznych. Stąd też tak wielkie zainteresowanie opakowaniami z tworzyw naturalnych poddawanych recyklingowi – jak na przykład kartonowe i papierowe opakowania, które oferuje sklep internetowy e-hurtownia-opakowan.pl, pełen sprawdzonych produktów wysokiej jakości.

Często nowoczesne i modne opakowania nie są nawet wybielane. Wielu konsumentów chętnie sięga po pudełka i torebki z szarego papieru. Okazuje się, że to, co jeszcze kilka lat temu uznawano za opakowanie zastępcze, obecnie potrafi być podstawowym trendem w pakowaniu produktów nawet klasy Premium.

Opakowanie – klucz do sukcesu sprzedażowego

Wszystkie opakowania powinny być oczywiście w pełni bezpieczne i spełniać normy dla konkretnego typu produktów. Nie może na nich również zabraknąć szeregu koniecznych informacji.

Oprócz nich niezmiernie istotne są także nadrukowane elementy identyfikacji wizualnej sprzedawcy. Dobrze zaprojektowane i modne opakowanie powinno bowiem być medium komunikacji o marce, które na dodatek stanowi jedną z najskuteczniejszych form reklamy, pozostającej z konsumentami na dłużej.

Warto zatem zadbać o to, żeby na pudełku lub torebce znalazło się logo, barwy firmy, a także odpowiednie hasła reklamowe. Pozwala to zbudować spójny wizerunek oraz rozpoznawalność, które przełożą się na świadomość społeczną i zaufanie klientów. To z kolei sprawi, że sami będą sięgać po danym produkt, wybierając go spośród wszystkich innych na sklepowej półce. A to główny sukces dobrego opakowania.