Stworzenie czasem nawet najlepszego produktu to jeszcze za mało, aby odnieść sukces. Równie istotne jest wyróżnienie się na tle konkurencji, aby klienci chętniej sięgnęli po dany przedmiot i wybrali go z setek innych, stojących obok siebie na sklepowym regale.
O ile odpowiednie parametry i wysoka jakość są oczywiście kluczowe, to w ostatnim momencie, tuż przed podjęciem decyzji zakupowych, liczą się jednak również inne bodźce.
Badania podają, że ponad 60% populacji stanowią wzrokowcy. Okazuje się zatem, że jednym z najważniejszych kryteriów, które mogą finalnie przełożyć się na popularność konkretnego produktu, jest właściwie zaprojektowane opakowanie.
Opakowanie – jakie powinno być, żeby zainteresować?
Dobre opakowanie, które przykuwa wzrok, to wielka przewaga nad konkurencją. Warto pamiętać, że obecnie spełnia ono kilka funkcji równocześnie. Przede wszystkim chroni produkt przed uszkodzeniem i zanieczyszczeniem w trakcie transportu oraz magazynowania. Oprócz tego na opakowaniu znajdują się wszystkie kluczowe informacje na temat użytkowania, składu i innych istotnych parametrów przedmiotu. Pudełko pełni więc rolę informacyjną.
Zadanie dekoracyjne jest równie istotne i często stanowi ostateczny bodziec zakupowy. Dlatego też wielu producentów dokłada wszelkich starań, aby wpisać się w aktualne trendy i przyciągnąć nowych klientów.
Wyróżnij się minimalizmem – najnowsze trendy opakowaniowe
Jednym z najważniejszych tendencji stylistycznych ostatnich lat jest minimalizm. Pojawia się on niemal we wszystkich dziedzinach życia – od dekoracji wnętrz, przez modne stroje, aż do opakowań produktowych.
Minimalizm opiera się na najprostszych bryłach oraz wysokim stopniu funkcjonalności. Pudełka są zaprojektowane tak, aby zużywać jak najmniej surowców, a przy tym, żeby być jak najbardziej poręczne i wygodne do przenoszenia.
Wzornictwo jest maksymalnie uproszczone i sięga po podstawowe bryły geometryczne oraz biel, czerń i szarości – uzupełnione o pojedyncze kolory.
Co ciekawe, kolor również bywa nośnikiem rozmaitych treści. Zieleń na przykład kojarzy się wielu klientom ze świeżością i ekologią, kolor błękitny z uniwersalnością, jakością, a czerwień z energią i intensywnością. Z tego też powodu wielu projektantów wykorzystuje psychologię kolorów, aby jeszcze lepiej oddać cechy produktu i przyciągnąć właściwe grono odbiorców.
Eko w każdym calu
Wiele miejsca w świecie przemysłu zajmuje ostatnio temat odpowiednich opakowań. Coraz bardziej restrykcyjne normy i przepisy prawne, a także sama świadomość konsumencka wymuszają na firmach zmiany również w kwestii pakowania produktów.
Klienci oczekują bowiem, że to, co kupują będzie zapakowane w sposób przyjazny dla środowiska – bez zbędnych warstw, nadmiernej ilości tworzyw sztucznych. Stąd też tak wielkie zainteresowanie opakowaniami z tworzyw naturalnych poddawanych recyklingowi – jak na przykład kartonowe i papierowe opakowania, które oferuje sklep internetowy e-hurtownia-opakowan.pl, pełen sprawdzonych produktów wysokiej jakości.
Często nowoczesne i modne opakowania nie są nawet wybielane. Wielu konsumentów chętnie sięga po pudełka i torebki z szarego papieru. Okazuje się, że to, co jeszcze kilka lat temu uznawano za opakowanie zastępcze, obecnie potrafi być podstawowym trendem w pakowaniu produktów nawet klasy Premium.
Opakowanie – klucz do sukcesu sprzedażowego
Wszystkie opakowania powinny być oczywiście w pełni bezpieczne i spełniać normy dla konkretnego typu produktów. Nie może na nich również zabraknąć szeregu koniecznych informacji.
Oprócz nich niezmiernie istotne są także nadrukowane elementy identyfikacji wizualnej sprzedawcy. Dobrze zaprojektowane i modne opakowanie powinno bowiem być medium komunikacji o marce, które na dodatek stanowi jedną z najskuteczniejszych form reklamy, pozostającej z konsumentami na dłużej.
Warto zatem zadbać o to, żeby na pudełku lub torebce znalazło się logo, barwy firmy, a także odpowiednie hasła reklamowe. Pozwala to zbudować spójny wizerunek oraz rozpoznawalność, które przełożą się na świadomość społeczną i zaufanie klientów. To z kolei sprawi, że sami będą sięgać po danym produkt, wybierając go spośród wszystkich innych na sklepowej półce. A to główny sukces dobrego opakowania.