Jak zapewnić lepsze doświadczenia klientów dzięki Digital Signage?

digital signage

Budowanie relacji z klientem opiera się na dostarczaniu mu doświadczeń, które będzie pozytywnie kojarzyć z marką, produktem lub usługą. Niezastąpione w realizacji tego celu są systemy Digital Signage. Przekazują informacje, przyciągając jednocześnie uwagę. To dzięki nim nawiązuje się bliższa relacja pomiędzy konsumentem a oferującym mu usługę lub produkt.

Dlaczego warto wybrać Digital Signage?

Współczesny klient oczekuje, aby trafiający do niego przekaz był atrakcyjny i odpowiadał współczesnym czasom. Technologie Digital Signage to odpowiedź na te właśnie potrzeby. Wdrażaniem ich zajmuje się firma Eascyscreen, która oferuje kompleksową usługę: doradztwo, instalacja i nadzór.

System Digital Signage składa się z ekranów specjalnie do tego przeznaczonych, oprogramowania oraz mediaplayera, dzięki któremu treści mogą być wyświetlane i modyfikowane w dowolnym momencie.

Lepsze doświadczenia dzięki wrażeniom

Doświadczenia klientów budują się od pierwszego kontaktu z marką, produktem lub usługą. Ekrany Digital Signage widoczne są już na zewnątrz budynków, w centrach handlowych, przychodniach, kinach, teatrach, urzędach czy sklepach, gdzie wyświetlają informacje i reklamy. Są one barwne, wyraźne, czytelne a przede wszystkim ruchome. Dzięki temu nie tylko zapadają w pamięci odbiorcy, ale i pracują na pozytywny obraz reklamującego się podmiotu. Kolejne ekrany klient spotyka już wewnątrz obiektów.

Pierwsze wrażenie, jakie pozostawi po sobie reklama, jest najważniejsze. To na jej podstawie klient-odbiorca zbuduje swoje zdanie na temat marki i będzie ją postrzegać w taki, a nie inny sposób. Lepiej oczywiście, aby postrzeganie to było pozytywne. Dzięki temu w pamięci klienta zapiszą się pozytywne doświadczenia z daną marką. A o to przecież chodzi osobom sprzedającym swoje produkty lub usługi.

Reklama spersonalizowana jest lepsza w odbiorze

Nikt z nas nie lubi reklam, które nie są dopasowane do naszych zainteresowań i potrzeb, czyli tych, które kierowane są do ogółu. Systemy Digital Signage, które z powodzeniem wdraża wspomniana już firma Easyscreen, idą o krok dalej. Ich przekaz jest bowiem przygotowany pod konkretną grupę, która odwiedza jakieś miejsce o określonej porze. Oznacza to, że informacje dostosowane są do profilu klienta-odbiorcy.

Przykładowo: w porach, w których sklep najczęściej odwiedza młodzież, pojawią się inne reklamy i promocje niż wtedy, gdy odwiedzają go seniorzy. Dzięki temu każdy otrzyma te informacje, którymi jest potencjalnie zainteresowany. Klient, który doświadcza reklamy pasującej do jego oczekiwań, kolejny raz postrzega daną markę lepiej i buduje na jej temat pozytywne zdanie. Nie jest bowiem „atakowany” reklamowym chaosem.

Wejście w interakcje z klientem działa na plus

Reklama papierowa odchodzi do przeszłości. Przemawiają za tym wysokie koszty produkcji, jak i brak możliwości zmiany ich treści. W systemach Digital Signage nie ma tego problemu. Dodatkowo, pozwalają one wejść z klientem w interakcję. Służą temu ekrany dotykowe w postaci totemów czy infokiosków, dzięki którym klient może bliżej zapoznać się z marką, wypełnić ankietę na temat jej produktów czy przesłać swoją opinię i wiele innych możliwości. Klient pozostaje w bezpośrednim kontakcie z danym podmiotem i może na niego wpływać. A to kolejny raz buduje jego pozytywne doświadczenia.

Nowoczesne środowisko

Odbiorcy, do których informacje docierają z systemów Digital Signage czują, że przebywają w nowoczesnym otoczeniu. Dowolny sklep, w którym dostępne są wielkoformatowe i/lub dotykowe ekrany – jest o kilka kroków do przodu z innowacjami niż jego konkurencja. Doznania klientów, którzy przebywają w takim środowisku, są bardzo pozytywne. Są bowiem odpowiedzią na jego oczekiwania – potrzebę nowoczesności i rozwoju.