Jakość mebli hotelowych ma bezpośrednie przełożenie na standard danego ośrodka oraz poziom zadowolenia jego gości. Co więcej, podlegają również przepisom przeciwpożarowym zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury o warunkach technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie zgodnie z rozdziałem piątym. Co warto wiedzieć o standardach, którym muszą sprostać meble hotelowe? Podpowiadamy.
Czym powinny cechować się idealne meble hotelowe?
Ze względu na specyfikę hoteli niezwykle ważne jest, by zadbać o odpowiedni poziom bezpieczeństwa gości i personelu. Dlatego wszystkie elementy wyposażenia łącznie z dekoracjami pomieszczeń oraz meblami muszą mieć odpowiednie certyfikaty trudnopalności oraz niskie wydzielanie substancji szkodliwych w trakcie pożaru. Produkcja mebli do hoteli obejmuje wykorzystanie specjalnych impregnatów, które przyczyniają się do zwiększenia poziomu trudnopalności tego typu wyposażenia.
Kolejnym ważnym czynnikiem jest solidność, które cechują meble do hoteli. Niektóre części wyposażenia potrafią znacznie stracić na wartości wizualnej nawet po jednym intensywnym sezonie. Do najczęstszych problemów należy: wytarta tapicerka, pęknięcia w stelażu, odpryski lakieru. Są to czynniki, które bezpośrednio obniżają standard danego ośrodka.
O co warto zadbać, wybierając meble do hoteli?
Nie do przecenienia jest również wygoda. Dotyczy to przede wszystkim łóżek, krzeseł oraz foteli. Jest to wartość sama w sobie, ponieważ goście przybywający do hoteli są na ogół zmęczeni i mają nadzieję w pełni wypocząć. W tym przypadku ważne jest również odpowiednie rozmieszczenie mebli, w taki sposób, by pozwalały one na swobodne korzystanie z przestrzeni. Dlatego warto przed zakupem mebli skorzystać z programów do wizualizacji 3D.
Ostatnim aspektem jest spójność wizualna obiektu. W momencie, gdy wykorzystujemy meble i wyposażenie nasze możliwość aranżacji zostają znacznie zmniejszone. Dlatego większość właścicieli hoteli decyduje się na zakup mebli na zamówienie. Producent mebli okrętowych ma za zadanie spełnić wszelkie prośby klienta.